شنبه 15 اردیبهشت 1403  
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :

اخبار

1403/2/4 سه‌شنبه

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک در شهرستان های آبادان،خرمشهر و شادگان برای نوزادان.

همزمان با چهلمین سال گسترش برنامه ایمنسازی کودکان ، واکسن پنوموکوک از نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری در سه شهرستان آبادان ، خرمشهر و شادگان به برنامه روتین واکسیناسیون کودکان افزوده می شود . باکتری پنوموکوک بعنوان مهم ترین عامل عفونت های باکتریال در کودکان محسوب می شود و باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماریها از جمله مننژیت، پنومونی، سینوزیت و..‌ می شود ..

.
 ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمنسازی کودکان از نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان

همزمان با چهلمین سال گسترش برنامه ایمنسازی کودکان ، واکسن پنوموکوک از نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری در سه شهرستان آبادان ، خرمشهر و شادگان به برنامه روتین واکسیناسیون کودکان افزوده می شود . باکتری پنوموکوک بعنوان مهم ترین عامل عفونت های باکتریال در کودکان محسوب می شود و باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماریها از جمله مننژیت، پنومونی، سینوزیت و..‌ می شود .
واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی در سنین ۴،۲و۱۲ماهگی تجویز می شود . از آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک کلیه کودکانی که در سن ۲ ماهگی جهت دریافت واکسیناسیون مراجعه می نمایند علاوه بر واکسن های روتین بر علیه پنوموکوک نیز ایمن می شوند.
شایان ذکر است با اجرای برنامه واکسیناسیون پنوموکوک سالانه از بستری هزاران کودک و مرگ بیش از ۱۵۰۰ کودک در کشور پیشگیری خواهد شد .
امید است با اجرای برنامه ایمنسازی پنوموکوک گام موثری در جهت ارتقاء سطح سلامت کودکان برداشته شود ..
آرشیو
كلمات كليدی :آغاز واکسیناسیون پنوموکوکواکسیناسیونآبادانخرمشهرنوزادان
نسخه قابل چاپ
بیشتر