دانستنی ها
یکشنبه 25 شهریور 1397 خوردن سیب با پوست یا بدون پوست!

قبل از اینکه پوست سیب را بکنید و دور بیندازید، خوب است بدانید که: پوست سیب خیلی بیشتر از گوشتش ویتامین cدارد (4 تا 7برابر). با این حال، با توجه به اینکه پوست سیب نسبتا وزن کمی دارد، تنها بخش محدودی (25%) از کل ویتامین cموجود در سیب را در خود گنجانده است. بنابراین هیچ چیز نباید مانع بشود که سیب را با پوست بخورید. در واقع، پوست سیب یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام کریستین دارد. سیب های قرمز میزان بالاتری از  کرستین را در ترکیبات خود نسبت به سایر میوه ها دارند. در فراورده های تولید شده از سیب (آب سیب،کمپوت و...) به علت استفاده از گوشت سیب و نه از پوستش طبیعتا حاوی کرستین کمتری خواهند بود.

 

پوشش پارافینه سیب

از آنجایی که هم اکنون تنوع پوشش خوراکی پارافینه برای سیب متنوع و غیر قابل کنترل است توصیه بر این است که سیب های واکس خورده را بدون پوست میل فرمایید. البته واکس عموما برای سیب های قرمز و سبز استفاده می شود و سیب زرد نیازی به آن ندارد (چون تغییری در ظاهر یا ماندگاری ایجاد نمیکند بنابراین سیب زرد را در در اغلب موارد می توان با پوست خورد).

نسخه قابل چاپ
بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 447787
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107782203 تعداد بازديد زيرپورتال: 1653433 اين زيرپورتال امروز: 611 سایت در امروز: 63595 اين صفحه امروز: 40