كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1398/7/22 دوشنبهرئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد
غربالگری تمام زائران اربعین در مسیر برگشت/ استفاده 25000نفر از خدمات درمانی در مرز شلمچه
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری به کشور، تمام زائران اربعین در مسیر برگشت در مرز شلمچه غربالگری می‌شوند.

.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای جلوگیری از ورود بیماری به کشور، تمام زائران اربعین در مسیر برگشت در مرز شلمچه غربالگری می‌شوند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده با حضور در برنامه تلویزیونی زنده «مرز عاشقی» در مرز شلمچه اظهار داشت: برای خدمات‌رسانی در مرز شلمچه از ماه‌‎ها قبل دارو و تجهیزات تهیه شد و تیم‌های مختلف بهداشتی، درمانی و واحدهای فوریت‌های پزشکی و پیش‌بیمارستانی آمادگی لازم را کسب کردند و در این راه از تجربیات سال‌های گذشته نیز به خوبی استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت فعالیت‌های بسیار مهمی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها نظارت شبانه‌روزی بر توزیع مواد غذایی و آب آشامیدنی در مواکب است، آموزش‌های لازم پیش از آغاز پیاده‌روی اربعین به موکب‌داران داده شد و برای همه آنها کارت تندرستی به صورت رایگان صادر شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در طول تردد هم نظارت کارشناسان بهداشت به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و در هنگام خروج زوار از کشور نیز آموزش‌های بهداشتی به صورت چهره به چهره و یا بوسیله رسانه‌های مختلف داده می‌شود تا با رعایت بهداشت فردی و غذایی در کشور عراق، این زائران با مشکلی مواجه نشوند.

وی با تاکید بر این مهم در بازگشت از کربلا تمامی زائران غربالگری می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر زائری در بازگشت از عراق با بیماری‌هایی همچون اسهال، تب، شبه آنفولانزا و یا مشکلات تنفسی مواجه بود، آزمایش از وی گرفته می‌شود تا بیماری خاصی وارد کشور نشود.

دکتر سلمان‌زاده با بیان این مهم که 40 دستگاه آمبولانس و 4دستگاه اتوبوس آمبولانس کماکان در مسیر شلمچه آماده خدمت هستند، تصریح کرد: هر کدام از این اتوبوس آمبولانس‌ها این قابلیت را دارند که در شرایط خاص به صورت یک بیمارستان سیار درآیند. متاسفانه در روزهای اخیر حوادث ترافیکی‌ای را در 2کشور ایران و عراق شاهد بودیم که در این حوادث آمبولانس‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان با اقدام به موقع حادثه‌دیدگان را به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به 25هزار نفر در مرز شلمچه از خدمات بیمارستان صحرایی استفاده کرده‌اند، افزود: از ابتدای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا امروز نزدیک به یکهزار نفر نیز برای دریافت خدمات پیشرفته‌تر به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین از استمرار خدمات درمانگاه مامایی و درمانگاه سیار دندانپزشکی تا زمان بازگشت زوار خبر داد.

وی ضمن ارائه توصیه‌هایی به زوار، اظهار داشت: با توجه به حادثه‌های اخیر توصیه اصلی ما این است که زائران محترم در هنگام خوابآلودگی رانندگی نکرده و در عین توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان در زمان خستگی صرفا استراحت کرده و بعد از آن مسیر را ادامه بدهند.

دکتر سلمان‌زاده ادامه داد: افرادی که بیماری مضمن دارند حتما پیاده‌روی را با مجوز پزشک آغاز کنند و در طول مسیر داروهای خود را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: رعایت بهداشت آب و غذا بسیار حائز اهمیت است و لازم زوار عزیز حتما در طول پیاده‌روی از آب بسته‌بندی استفاده کرده و غذای گرم بخورند، ضمن اینکه به هیج عنوان از سالاد و سبزیجات استفاده نکنند. در این بین رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها قبل از غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی با آب و صابون بسیار لازم است.


نسخه قابل چاپ
بیشتر