اخبار

.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز پویش ملی سرطان در محدوده فعالیت این دانشکده از یکم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان دکتر آرش یلالی در جلسه آغاز این پویش ملی اظهار داشت: در حال حاضر از هر 10 مرگ و میر در کشور 7مرگ مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است که از این تعداد 5مرگ مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 وی اضافه کرد: بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها مهم‌ترین عامل مرگ و میر هستند ولی علم ثابت کرده است که 40درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و متاثر از سبک زندگی ما هستند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان به برگزاری همه‌ساله پویش ملی سرطان اشاره کرد و افزود: در این پویش از 2جنبه برای حساس‌سازی و همراه‌سازی مردم استفاده می‌شود که در جنبه نخست موضوع پیشگیری از ابتلا به سرطان مطرح است و در مقوله دوم نیز موضوع تشخیص به موقع این بیماری مطرح است.

وی با بیان اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در کشور است، اضافه کرد: خودمراقبتی و شناسایی به موقع نقشی کلیدی را در درمان این سرطان دارد و با چند اقدام ساده می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

دکتر یلالی ادامه داد: در پویش ملی سرطان به دنبال آن هستیم که در این نگرش که«سرطان مساوی با مرگ است» تجدیدنظر ایجاد کنیم، با وجود پیشرفت‌های علمی، تشخیص به موقع در درمان هر سرطانی به شدت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این مهم که برای پیشگیری از سرطان باید همه دست در دست هم بدهیم، خاطرنشان کرد: هدف کلی این پویش ملی کاهش بروز مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آن است.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: گروه‌های هدف اصلی این پویش، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده‌ها، مجریان خارج از حوزه سلامت و سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت هستند.

وی شعار اصلی پویش امسال را «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید» تعریف کرد و عنوان کرد: برنامه‌های تبلیغی و حمایت‌طلبی، برنامه‌های آموزشی مردمی، برنامه‌های مرتبط با جلب مشارکت سیاستگذاران، اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های وزارت بهداشت و برگزاری مراسم هفته سرطان؛ مهم‌ترین اقدامات این پویش هستند که تا روز هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در جلسه یادشده علاوه بر متولیان برگزاری این پویش در دانشکده علوم پزشکی آبادان، نمایندگانی از ارگان‌هایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، شرکت پالایش نفت آبادان، پتروشیمی این شهرستان، نیروگاه برق و اداره ورزش و جوانان آبادان حضور داشتند

عكس هاي مرتبط :

بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 448755
تعداد بازديد کنندگان سايت: 109814510 تعداد بازديد زيرپورتال: 1659808 اين زيرپورتال امروز: 510 سایت در امروز: 3928 اين صفحه امروز: 5